Februari 2019 Vraag en Antwoord 3

Vraag:
Beste Andries, in veel e-mail berichten zie ik tegenwoordig een
klein rood kruisje op de plek van de afbeeldingen. Ik kan die afbeeldingen
niet openen in mijn e-mail cliënt, maar in een aantal gevallen
wel op de website versie. Weet jij hoe dat kan en vooral hoe ik het kan
oplossen? Bryan

Antwoord:
Beste Bryan, uw e-mail cliënt houdt (automatisch) het
downloaden van afbeeldingen tegen. Dat is om ongewenst web verkeer
te voorkomen omdat in de laatste jaren ook in afbeeldingen steeds
vaker spamware en dergelijke zitten, die zo ongemerkt uw computer
kunnen besmetten. Als u zeker weet dat het van een vertrouwde afzender/
website afkomt, kunt u alsnog (per bericht) toestemming geven om
de afbeeldingen te downloaden.
U kunt de blokkering van gekoppelde afbeeldingen en andere externe
inhoud per bericht opheffen als het afkomstig is van een vertrouwde
bron.
– Klik met rechts op het rode kruisje en klik op
Afbeeldingen downloaden.

 

 

Wilt u alle afbeeldingen steeds downloaden,
dan kunt u in de mail app van Windows 10
klikken op instellingen
en op Leesvenster. Daarin kunt u bijna
onderaan kiezen om alle afbeeldingen, behalve
S/MME Mail te downloaden.
Uit veiligheid moet u daarom de onderste optie
uit laten.
Wilt u dit instellen in Outlook van het Office pakket, dan klikt u links
boven op Bestand en op Opties. Daarna klikt u op onderaan op Vertrouwenscentrum
en rechts op de knop Instellingen voor het vertrouwenscentrum.
U moet de vinkjes dan zo zetten zoals in onderstaande
afbeelding en de wijzigingen Opslaan.

 

 

 

Succes en als er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

 

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.