Januari 2018 Vraag en Antwoord 1
Vraag:
Ik heb je hulp nodig voor mijn print/scanapparaat. Printen en kopiëren doen het wel, maar scannen niet. Ik heb al eea uitgeprobeerd, maar het probleem blijft. Heb jij een tip? Het Printertype = Samsung Xpress
M2070W (wireless). Afgelopen clubdag kon ik jammer genoeg niet komen. Mijn laptop wordt steeds trager.
Heel hinderlijk.Het scanprobleem heb ik niet kunnen oplossen.
Antwooord:
Je kan het beste jouw printer opnieuw installeren.
Op deze site staat de download voor jouw printer: https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/samsung-xpresssl-
m2070-laser-multifunction-printer-series/16450377/model/16450387 . Je moet alleen even opletten of je de 32bits of
64bits versie moet hebben. Dat kun je doen door rechts (in de blak) op wijzigen te klikken.
Om te kijken welke je moet hebben, klik je met rechts op de startknop en met links op Systeem. Bij type systeem staat wat je pc heeft en alleen de eerste aanduiding is belangrijk. Als alles goed gaat, doet hij het daarna weer volledig en komen helpt niet, want je hebt de printer erbij nodig.
Vervolg 1: Ik heb het tot 2x toe gedownload, lukt niet. Krijg geen toegang tot het apparaat. Ik laat het nu rusten,
pak het misschien een andere x op. En nu print hij ook niet. Hij doet niets met de commando’s om te printen.
Dus ik stop er nu mee.
Antwoord 2: Als je naar de link gaat, die ik je eerder mailde, moet je in de balk eerst kijken of er Windows
10 (64-bits) staat en anders kiezen voor wijzigen en veranderen in 64 bits.
Je moet dan klikken op software en als eerste Easy Document Creator downloaden en dan kijken wat de printer doet. Zo nodig daarna de bovenste van Easy Printer Manager, Easy Wireles Setup en Scan OCR programma een voor een downloaden en installeren. Probeer het maar eens. Rustig aan, dan kan het nooit fout gaan. Wel na elke keer kijken wat de printer doet. Eventueel hoor ik je wel weer op het net.
Vervolg 2: Heb het gedaan. (Nog) niet gelukt. Ik doe de pc nu uit en ga er op een ander moment weer aan werken.
Misschien zit dat engeltje nu even niet op mijn schouder! Je hoort dan weer van me.
Vervolg 3: Ik kan weer printen én scannen. Hoera! Heb net een test gedaan met goed resultaat. Ik heb-met tussenpozen- het lijstje afgewerkt dat je me had doorgestuurd, t/m het OCR-programma scannen. En door van alles
uit te proberen is het tenslotte gelukt.
Wil je een x op de club zoeken naar onnodige downloads op mijn laptop, en die verwijderen?
Hartelijk dank voor je hulp.