November 2019 Vraag&Antwoord 3

Vraag: Beste Andries, mijn netwerkkaart ziet de ene keer 10 Mbit/s en
de andere keer 100 Mbit/s. Het resetten van de router van Ziggo lost
het probleem wel tijdelijk op, maar na enige tijd begint het opnieuw te
verslechteren en valt hij weer terug naar 10 Mbit/s. Heb jij een idee
waar dit aan kan liggen en nog beter hoe ik het op kan lossen? Alvast
bedankt, Dirk
Antwoord: Beste Dirk, ik vermoed dat het ligt aan de kwaliteit van je
netwerkkabel of dat die netwerkkabel mogelijk licht beschadigd is. Ook
kan de lengte van de kabel een rol spelen. Als de kwaliteit al wat minder
is en de kabel is erg (te lang voor de benodigde afstand) lang, dan
gaat de kwaliteit (lees: snelheid) van je internet verbinding ook omlaag.
Ik adviseer je om een ethernetkabel aan te schaffen die 1000 Mbit/s aan
kan en wel een van het type CAT6 en nog beter CAT6a. En
dan ook eentje die niet langer dan nodig is gebruiken.

Op deze website kun je nog veel meer lezen
over internet verbinding en gebruik van kabels:

Speedtest


bekabeling-tips/ . Succes, Andries

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.