December 2017 Vraag en Antwoord 1

Vraag:

Ik woon aan de Rijnlanderweg in Nieuw-Vennep en zoals je misschien wel weet, hebben wij alleen maar internet
via de telefoonlijn. Dat is een trage en slome verbinding. We krijgen dan ook veel storingen bij het updaten van Windows 10. Is daar wat aan te doen?

Antwoord:

Zeker met een grote update, die 2 keer per jaar uitkomt, is het bijna onmogelijk om via een telefoon verbinding
de update zonder problemen binnen te halen en te installeren. Als je iemand in de kennissenkring hebt die internet heeft via Ziggo of via een glasvezel verbinding, zou die met een hulp programma van Microsoft de update binnen kunnen halen en op een USB stickie voor je zetten. Ga daarvoor naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10.
Daar kun je via het hulpprogramma de nieuwste update downloaden en op een USB-stickie zetten. Vanaf het USB-stickie kun je de update dan volledig installeren en je pc bijwerken. Om Thea te helpen heb ik inmiddels een USB-stickie voor haar gemaakt en aan haar overhandigd. Er zijn meer leden die op de Rijnlanderweg wonen en ook die kunnen op deze wijze geholpen worden.

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.