Februari 2018 Vraag en Antwoord 1

Vraag:

Tijdens de club dag van januari heb een clublid met een aantal problemen geholpen, maar zij vroeg toen ook of ik een oplossing had voor haar probleem met de draadloze verbinding met haar printer. Telkens als zij een print opdracht gaf, kreeg zij als eerste een melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt. Kort daarna werd de
printopdracht netjes uitgevoerd. Zij wist niet waar dat aan lag.

Antwoord:

In zo’n geval is de opdracht om te printen eigenlijk sneller dan het maken van de verbinding met het modem. In
zo’n geval is het nodig om jouw modem, met een zachte reset, te resetten. Je moet dan de stroomstekker van je modem een minuut of twee eruit halen en dan er opnieuw inzetten. Als je alleen de stroomstekker en uithaalt, dan wordt het modem opnieuw opgestart, maar blijven alle instellingen wel behouden. Probeer dat maar eens en ik
ben benieuwd hoe het daarna gaat.
Reactie:  Vanavond las ik in De Bolleboos (V&A) onze correspondentie over de pc-problemen die ik je had gemaild. Leuk, hoor! Eenmaal thuis na de club dag heb ik de stekker v.h. modem ong. 2 min eruit gehaald, daarna ben ik iets gaan uitprinten. En ik kreeg deze keer niet die melding dat de printer niet is aangesloten.
Ik hou het in de gaten en als m’n pc weer eens raar doet zal ik eerst deze tip uitvoeren. Dank voor je hulp!

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.