Mei 2020 Vraag & Antwoord 1

Vraag: Goedemiddag Andries,

Hopelijk is alles goed bij jullie en kunnen jullie genieten van het mooie zonnige weer! Bij mij is alles goed. Met een functie van mijn laptop minder… Misschien kun je me uit de brand helpen.

Ik had vanochtend een WeSeeDo onlinegesprek met iemand, en dat ging niet goed. Ik kon haar zien en horen, zij kon mij zien en niet horen. Het icoontje van de microfoon op de onderbalk gaf aan dat hij open was/aan stond. Maar de ander kon mij dus niet horen. We hebben toen maar ouderwets getelefoneerd, hetgeen niet handig was, want we moesten ook documenten aan elkaar laten zien.
Aangezien ik binnenkort weer zo’n gesprek heb wil ik dit euvel vóór die tijd oplossen. Hoe doe ik dat??Ik heb gekeken bij Systeem > instellingen > geluid, daar staat hij op 100%. Ik geef het op. Heb jij de tip?? 🙂 Ik hoor graag van je. Zonnegroet uit Vijfhuizen, Lilawatie Jeanette
Antwoord: Hai Lilawatie,
Ook bij ons is alles OK! Als ik het zo lees ligt het waarschijnlijk aan de degene met wie je contact had. Zij of hij moet kijken of ze jouw geluid wel binnenkrijgt en hoe hard hij staat. Je kan het eventueel checken met een Whatsapp gesprek. Verder ken ik WeSeeDo niet, mogelijk dat daar ook instellingen zijn om het geluid aan- of harder te zetten. Kijk daar bij beiden ook naar. Ik hoor wel of het lukt. Andries
Reactie 1: Beste Andries,
WeSeeDo kende ik voorheen ook niet. Is om beveiligd online beeldbellen met bv huisarts, advocaat, in verband met privacygevoelige info. Deze mevrouw die me voor het gesprek uitnodigde doet het regelmatig voor haar werk. Zij zei dat het niet aan haar pc lag. Ik ging uit van haar expertise, en dacht daarom dat het bij mij lag.
Bovendien als ik de test doe op de site dan heb ik van mezelf wel beeld en geen geluid. Bij verder zoeken kwam ik bij een uitleg waar ik niet uit kom. Misschien kom jij er wel uit: https://support.weseedo.nl/portal/kb/articles/microfoon-werkt-niet. Goed, een lang verhaal kort: het lukt (nog) niet! Fijne avond, Lilawatie 

 

 


Antwoord 2:
Beste Lilawatie,
Je moet eigenlijk doen wat in die link onder Windows staat, maar toch is het in Windows 10 weer anders.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Klik op je Windows toets op je toetsenbord en hou die vast terwijl je de letter R indrukt.Je ziet dan dit venster: Bij openen klik je in Mmsys.cpl en druk op Enter of op de knop OK.

 

 

 

 

Dan opent dit venster: Klik bovenaan op het tabblad Opnemen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En klik op Microfoon en klik rechts onder op Eigenschappen
En klik nu rechts boven op Geavanceerd

 

 

 

 

 

 

Nu moet je onder Exclusieve modus in beide regels een vinkje zetten.
Dat zou het moeten zijn, maar als in die twee regels al vinkjes staan, dan kun je klikken op het tabblad Niveaus

 

 

 

 

 

 

 

En beide opties op het hoogste niveau zetten.
Rest nu nog het uitproberen. Ik ben benieuwd of het werkt. Andries
Reactie 2: Beste Andries,
Ik ga het uitvoeren… Wat ik niet kon vinden was WIN+R. Bedankt, je hoort van me hoe de volgende
WeSeeDo-belafspraak loopt. Groeten, Lilawatie

 

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.