September 2017 Vraag en Antwoord 4

Vraag:

Misschien kun jij ons uit de brand helpen. Zoals je weet hebben wij op de camping een hele slechte internet verbindingen maakte ik al gebruik van mijn telefoon om nog enigszins goed op internet te kunnen en mijn mails
e.d. te bekijken. Een aantal maanden geleden hebben wij ook het internet abonnement van Martin zijn telefoon verhoogd, zodat hij ook via zijn telefoon op internet kan. Hij heeft een abonnement bij KPN, maar sinds enkele
maanden kon hij geen verbinding meer maken via zijn telefoon. Ook de verbinding maken met zijn IPad lukte niet meer. KPN heeft alles gecontroleerd en zegt dat er niets aan
mankeerde. Zijn telefoon staat gewoon goed ingesteld zeggen zij. Vanmorgen zijn we naar de Apple Store in Haarlem gegaan en daar ontzettend goed geholpen. De iPad kan weer “gewoon” via zijn telefoon op internet.
Thuis gekomen bleek dat zijn laptop nog steeds geen verbinding kan maken met zijn telefoon. In de laptop zie je wel de telefoon staan, maar verbinding maken lukt gewoon niet. Weet jij wat er mogelijk aan de hand is?
De iPad doet het nu wel, maar de laptop laat ons drastisch in de steek.

Antwoord:

Alle apparaten die via WiFi verbinding willen maken met het www, het wereld wijde web, hebben de eigenschap om de instellingen van het apparaat waarmee zij verbinding willen maken met het internet – zowel een modem, telefoon (dat is Thetering of wel de mobiele dataverbinding delen) – te onthouden, zodat je de volgende keer weer snel verbinding kan maken. Zodra er iets aan de instellingen van het modem of de telefoon is verandert,
kloppen de gegevens niet meer en lukt het niet meer om verbinding te maken. De belangrijkste gegevens zijn de gebruikersnaam en (nog belangrijker) het wachtwoord. In het Trefpunt wordt het wachtwoord
ook steeds verandert en moet je dat ook telkens aanpassen. Klik in de computer rechts onder op het WiFi teken en klik dan onderaan op Netwerk- en internetinstellingen. In het volgende venster klik je links op WiFi . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als je hiervoor weer een vinkje zet of laat staan bij de regel Automatisch
verbinding maken, dan kun je de volgende keer weer inloggen.
Verandert er weer iets aan de instellingen van de telefoon, moet je de
bestaande verbinding weer weggooien (Niet Onthouden). Vergeet dat
niet, anders heb je steeds problemen.

This entry was posted in V&A. Bookmark the permalink.

Comments are closed.