November 2018 Vraag en Antwoord 4
Vraag:
Als mail programma gebruiken wij outlook ik dacht 2017 of 2016, vorig jaar nieuw gekocht. Wij gebruiken 3 postvakken
1 xxxa…@planet.nl
2 xxxh…@planet.nl
3 hxxxh…@planet.nl
In postvak 2 en 3 worden de mail keurig bewaard in de rubrieken vandaag, gisteren, vorige week, vorige maand en ouder. In postvak
1 wordt de mail alleen van de afgelopen week bewaard, middels een zoekopdracht komt wel oudere mail te voorschijn. (deze situatie was er een maand geleden nog niet! En was de weergave gelijk postvak 2 en 3).
Vraag:
hoe kunnen wij de instelling van postvak 1 weer gelijk maken aan de postvakken 2 en 3? P.S. wij ontvangen de mails op twee laptops en het probleem doet zich op beide computers identiek voor. Hopelijk kunt u ons helpen, vast
dank.
Reactie:
Ik ga zo even kijken om de mailbox van de voorzitter leeg te maken, maar welk e-mailprogramma gebruiken jullie? Is dat Outlook van het Office pakket of Outlook van Windows 10, die weer gelijk is aan Outlook.com. Bij Outlook van
Windows 10, heb ik er ook zelf last van en ben er nog niet achter wat de oorzaak is. Ik ga het uitzoeken en hoor wel welk e-mailprogramma je gebruikt. Groeten,
Vervolg vraag:
Wij gebruiken outlook van office. Vast dank voor uw inspanning. Met vriendelijke groet.
Antwoord:
Dan is de synchronisatie van het mailprogramma van slag en kan het gebeuren dat er één of meerdere
e-mailaccounts niet meer goed worden bijgewerkt. Je kan het proberen te verhelpen door het Office pakket te herstellen en daarmee hopelijk ook het synchronisatie probleem. Klik met rechts op de Startknop en dan bovenaan
op Apps en onderdelen. Scrol naar onderen tot Microsoft Office. Klik daar met links op en vervolgens met links op
de knop Wijzigen. Klik met links op het rondje bij de keuze Herstellen en klik op Doorgaan.
In het volgende scherm moet je even geduld hebben tot de balk helemaal groen is en een nieuw venster geopend wordt met de knop Sluiten. Klik daarop, herstart de computer en kijk of het opgelost is. Mocht het bijwerken
van de e-mailaccount hierna nog steeds problemen geven, dat zijn er drastischer maatregelen nodig. Je moet dat het e-mailaccount dat niet goed wordt bijgewerkt verwijderen en na het opnieuw opstarten van de computer
er opnieuw inzetten. Let wel op dat je het bijbehorende wachtwoord weet, anders kom je weer in andere problemen terecht. Succes en ik hoor het wel.